drakkvinnan

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Suzanne - 15 mars 2013 22:31

  Ikväll har jag börjat mitt dygn som barnvakt till 2 av mina sonsöner i åldrarna 10 år och snart 14 år. Typisk ålder där bröder bråkar och retas och som tonåring testar gränser. Ger tjuvnyp och flinar lite när man säger till. Testar farmors gränser alltså. Såg nog ut som bilden efter en stund och jag ställde krav,  men man testar lite till och då behöver man kylas ner lite grann och jag är inte den utan detta dök upp   och lite blött blev det!

Sorry föräldrar om soffan fick sig en dusch oxå men den hinner torka innan ni kommer hem! !


Jag har lagt av mig när det gäller syskons bråk och retningar. Med två söner och två döttrar så borde jag ha det i kappsäcken men åldern tar väl ut sin rätt antar jag. Men kvällen fortsatte i trevlig anda och jag visade mig själv på youtube från när Beatles gjorde sitt första uppträdande på TV programmet Drop In. Det var från 1963 (50 år sedan) och då var jag 16 år! Fasiken va tiden går! Äldsta barnbarnets reaktion var att youtube inte fanns för 50 år sedan och när jag förklarade för honom att det var ett tv-program de lagt in på youtube så kom det: det fanns väl inga kameror för 50 år sedan??!! Fasiken tror han att jag var ung på stenåldern eller?  Men jag förstår honom för 50 år låter mycket!


Nu sover änglarna hoppas jag för imorgon så har deras tränare lyckas lägga in matcher och jobb tidigt som attan så vi måste upp före halv 7. Förstår att sonen tar med sin hustru på båttripp så de slipper gå upp sååååå tidigt.


Undrar om jag blir väckt med ett glas vatten imorgonbitti?? Lika bra att sova med regnrocken på!


Av Suzanne - 15 mars 2013 11:32

Snacka om veckorna rinner iväg när man är pensionär. Fattar inte hur det kommer sig? Denna vecka har det varit nästan nått varje dag och även helgen ser ut att bli full med aktiviteter.

Skall iväg och passa barnbarn  över natten. Trodde att jag skulle få ta det lite lugnt imorgon bitti eftersom jag lämnar hunden hemma. Men det visade sig att så var inte fallet. Ungarna ska på sina aktiviteter och jag måste skjutsa. Jäkla fotbollstränare som bestämmer samling kl 8.15 Då är det ju fortfarande kallt ute!   Får väl ta med extra varma kläder om jag ska stå där och heja!


Imorgon är ju även prinsessan Lilians begravning. Få se om jag hinner titta på den.


Bilskrället är nu färdigrenoverat för denna gång. Det enda som ska bytas ut lite längre fram är några fjädringar, men inget akut i dagsläget. Blev en härlig summa på nästan 16000. Ingen utlandssemester i vår alltså!


Ha nu en skön helg!  




Ovido - Quiz & Flashcards