drakkvinnan

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Suzanne - 26 mars 2013 08:21

Idag blev det åter igen en tidig morgon. Man vaknar runt 3-tiden och kan inte somna om. Tankarna virvlar runt i huvudet. Varför jag ska ligga och oroa mig för om man kan lägga i bommarna för båtarna i slutet av april, fattar jag inte? Isen kanske inte är borta då? Fattar ni hur tankar kan snurra därinne. Min man skulle säga att det beror på att det är ett vacum därinne. En fördel att vakna tidigt och det är fint väder är att man är ensam ute på morgonpromenaden med hunden. Det är tyst och det är bara fåglarna som kvittrar. Isen ligger tjock på Mälaren fortfarande. Nackdelen är att jag inte klarar av att gå själv därute pga att jag har skräck för att gå över stora tomma ytor(torgskräck). Och Mälaren är ju just nu en enorm stor vit kaka som sträcker sig jättelångt ut. Jag har tränat upp mig att gå utmed vassen nere vid båtklubben och ut förbi bryggorna. Det går bra för jag kan lägga blicken på skogen ovanför eller på bryggorna. Nån annan som har nån fobi? Lägger upp en bild på Blackie på vår promenad. Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards