drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Födelsedagsuppvaktning bl.a

Av Suzanne - 10 december 2013 22:05

Har ikväll varit med och firat (i förväg) en dotterdotter som på torsdag fyller 17 år. Vi gick ut på middag på Pizza Hut. Det är första gången jag äter där och till min förvåning så smakade det gott och inga snåla portioner var det heller. Jag tog en Ceasar sallad de luxe. Vi som var med ikväll var min dotter (mamman till födelsedagsbarnet) och hennes syskon (på mammans sida) och så jag så klart. Hon fick en prinsesskrona att ha på huvudet, men den lämnade hon i bilen när vi gick in till restaurangen. Fegisen! Hon fick lite presenter men själv hade jag satt in pengar till henne så att hon själv får köpa vad hon vill ha. Självaste födelsedagen kommer hon att fira med pappan och hans familj.

Vi är ju så många i familjen och födelsedagarna kommer titt som tätt. På söndag blir nästa födelsedagsuppvaktning för min äldsta son (som egentligen fyller på måndagen). Det kostar ju en del med alla presenter och jag önskade att jag var som pojken med guldbyxorna vissa gånger. Ibland kan jag känna mig väldigt snål med de presenter jag ger och önskar att jag kunde ge mera.

Men sen om man läser på fb om folk som inte har nått och ber om hjälp genom Matkassen så ska man tacka sin stjärna för att man ändå har mat på bordet etc.  Fy sjutton va många därute som inte har en dräglig tillvaro och hur många barn som mår dåligt.  Om ni vill hjälpa på något sätt, gå in på matkassen.se och se om det finns nått ni kan skänka.


Ha en bra fortsättning på kvällen så hörs vi igen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards