drakkvinnan

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Suzanne - 9 mars 2013 23:49

Intressant dag med morgonens hundslagsmål och avslut kvällens melodifestival.

Första gången som Blackie var i ett riktigt slagsmål enl mig. Han kanske bara tyckte det var det gamla vanliga fighten som han har med sina kompisar runt om, vad vet jag.  Vi var nere på isen och han och Sputnik (en schäferblandning, kastrat och yngre hund) lekte som de brukade och helt plötsligt så fick vi se hur Sputnik gick ordentligt till anfall på Blackie. Han svarade emot och hussen till Sputnik fick dra bort honom från Blackie. Efteråt så hälsade de på varandra och svansarna gick som vanligt. Troligtvis så kom Blackie för nära frysväskan med fisk och Sputnik skulle försvara eller annars så är det så att nu börjar Sputnik vilja pröva sin styrka mot Blackie. Ragnordningen ni vet. De sista gångerna vi träffats så har jag märkt tendenser till detta efter en stunds lek. Den som lever få se vad detta leder till. Som tur var så verkar han inte må dåligt eller ha några sår.


Sen har jag sett melodifestivalen. Har inte sett deltävlingarna förutom ngt enstaka nummer på datan efteråt. Snacka om blandad konfekt. Jag gillade Hoffsten och Yohio bäst. Det var intressant att se att sången som vann hade mest röster från Europajuryn medans Yohio hade mest röster av svenskarna. I maj får vi se vad resten av världen säger om vårt låtval.


Imorgon ska vi ha årsmöte i båtklubben. Ska bli intressant att se hur många som kommer och vad som beslutats. Få se om jag får förtroendet att sitta kvar som kassör. Alla börjar ju längta tills båtarna ska i igen men det kommer nog ta sin tid för isen ligger en halv meter tjock därnere på Mälaren.



Ovido - Quiz & Flashcards