drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Nyårsafton 2013

Av Suzanne - 31 december 2013 18:42

Ja nu går även detta år mot sitt slut. Gått fort. Vete 17 vad jag gjort under detta år? Varit pensionär och äntligen accepterat det. Säger som alla pensionärer: hur fasiken hann man jobba förr? Dagarna rinner iväg, även fast man inte gör nått. Tyvärr så känns det som dagarna är inrutade med vardagliga saker som hundpromenader, diska, sopa, handla, laga mat etc. Tråkiga grejor tycker jag som vill ha lite action i mitt liv. Men som ändå gör det för att få dagarna att gå.


Var tvungen att titta i min almanacka för att påminna mig om jag gjort nått roligt i år och det hade jag ju! Varit på en del innebandymatcher och tittat på barnbarnet Eliott. Det är alltid kul (även fast de inte vinner) eftersom man stöter på lite folk man känner och han blir ju alltid så glad när man dyker upp.

Varit och sett Jerry Williams avskedsshow med gamla arbetskamrater och även My fair lady med barnbarnstjejerna. Åkt upp till Barnens Ö för att se barnbarnet Natalie spela i pjäs då hon varit på teaterkollo. De var jätteduktiga. Har även varit ute på lite middagsdater och afternoon tea med gamla vänner. Varit på Pub-kväll, midsommarfirande, kräftskiva, surströmmingsfest och adventsfika med glögg och annat gott. Blev även en resa upp till Dalarna för att hälsa på brorsan. Vi lyckades pricka in Classic Car Week för ett par dagar. Tyvärr så åkte vi hem innan crousingen. Men nästa år ska vi nog åka upp dit för att se själva crousingen.


Är ju med i två föreningar, samfälligheten och båtsällskapet och har ju haft fullt upp där (i alla fall i båtföreningen).  Men det är ju alltid kul att hålla på med föreningsarbete och på så sätt få lära känna folk i sin omgivning. Man får ta det roliga med det tråkiga ibland.


En del kostnader har det ju oxå blivit i år. Bilen och tandläkare är väl de områden som slukat pengar. Skulle hellre lagt dessa pengar på en utlandssemester. Men med den sommaren vi haft i år så behövde man inte åka utomlands för att lapa sol eller hur?  Jag har även älskat denna höst och vintern som pågår just nu. Vill inte ha snö!!!  Visst är det mörkt och grått därute men det gör ju inget när det är så varmt och man vet att ljuset är på väg. Tycker jag iallafall just nu!


Julen har varit underbar i år med middagar med familjen. Just nu på nyårskvällen så sitter vi ensamma med en hund som är rädd för fyrverkerier och han verkar höra vissa som inte jag kan uppfatta ljuden på. Skäller en hel del och jag undrar hur det kommer bli runt 00.00 slaget? Ser inte fram mot det. Varken han eller jag antar jag.

 


 Ni som har haft ett jobbigt år, ni ska se att 2014 blir bättre. Själv siktar jag in mig på att gå framåt mot år 2015. Det är vad maken brukar säga när jag frågar honom om han ska ge några nyårslöften.


Får önska er alla en gott slut och ett Gott Nytt År. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards