drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Julklappsbryderi bl.a

Av Suzanne - 15 oktober 2013 16:54

Jaha nu ryktas det om att snön är på väg till Stockholmstrakten. Kan det verkligen stämma? Enl de väderprognoser som jag har i min mobil så ser det inte ut som det. Själv vill jag inte ha vinter ännu. Som vädret är nu är ju så underbart och det får gärna hålla i sig. Men för att ta det osäkra med det säkra, så åkte vinterdäcken på igår. Lika bra att vara förberedd. Enl vår vän Däckmannen (Tomas) som har firman Däckproffsen i Sundbyberg (lite reklam skadar ju aldrig) så har folk börjat komma in för att byta till vinterdäck de senaste veckorna. Förra året blev lite kaotiskt eftersom snön kom så tidigt.


Som rubriken säger så har jag börjat få bryderi ang julklappar. Jag tyckte jag varit så smart och tänkt ut en bra julklapp till de flesta av barnbarnen, men nu vet jag inte. Få tänka ett varv till verkar det som. Så ungar om ni läser detta så kan ni ju hålla tummarna för att jag tänkt klart till julafton hahhahahahhaha.  


Dagarna rullar på i min pensionärstillvaro. Känner mig ganska tillfreds med tillvaron nu. Gör inte så mycket spännande egentligen utan låter mig själv bara vara och tar tag i saker och ting om jag känner för det. Känns ganska skönt att äntligen ha kommit till det stadiet där jag inte längre känner att jag måste uträtta nått viktigt för att vara till freds. Har under en längre tid kännt ångest för att jag inte gjort nått nyttigt under dagarna. För mig har hushållsarbete etc inte varit i prioritet som viktiga uppgifter här i livet. Men idag kan jag faktiskt tycka att det ger tillfredställelse att göra en god maträtt, baka, stryka och tvätta. Ja tvätta har jag ju alltid gillat. Har sagt tidigare att jag skulle åka runt till mina barn och sköta deras tvätt åt dem när jag gick i pension.  En av mina svärdöttrar har sagt att hon väntar fortfarande på att jag ska dyka upp. Hon har väntat i över 2 år säger hon.  Hon får nog vänta lite till eftersom hon bor en bra bit härifrån och latmasken att åka utanför skogen har dykt upp.


Nä nu är det dags att sätt igång med middagen och idag ska det bli nått spännande med kycklinglever. Måste bara plocka fram LCHF receptet. Jag har hållt på med LCHF ett tag nu och letar nya recept hela tiden. Gubben min vill ju inte vara med på detta så han får både äta från mina recept samt äta sina kolhydrater.


Ha en bra kväll nu.

 
 
Ingen bild

Cathrine

15 oktober 2013 18:38

Tick, tack, tick, tack, jag väntar om sagt fortfarande... Tvätthögen börjar bli jätte stor nu efter 2 års väntande hehehe

Suzanne

13 november 2013 07:14

Jag misstänkte det. Får väl leta efter er i tvätthögen nästa gång jag kommer ner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Skapa flashcards