drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Sömnlös i söderskogen.

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. Kanske därför jag inte kan sova? Funderat på livet också efter att ha sett nybyggarna och tvillingsystrarna på Play samt lite ledsna kommentarer på fb. Känner mig lite sorgsen och vemodig inatt på grund av detta. Känslor går inte alltid att styra som man vill. Det är bara att stå ut och låta dem skölja över sig. Men såklart att det roligare med positiva känslor och jag vet att dessa känslor kommer tillbaka. Det är så livet är för oss människor. Med- och motgångar, svaghet och styrka, glädje och sorg. Bara att acceptera. Nu säger jag sov gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Av Suzanne - 3 februari 2014 19:42


Hej igen Var ett bra tag sedan jag var härinne och skrev. Tiden bara flyter på och det händer saker mest hela tiden. Min snöiga isiga header är från förra året då isen låg 60 cm tjock på Mälaren. I år har vi haft ca 10 cm och gubben min är inte så ...

Skapa flashcards