drakkvinnan

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Suzanne - 1 mars 2013 23:09

Var ett par dagar sen jag var härinne. Har inte hunnit med. Haft tandvärk och varit borta på 2 tjejmiddagar. Var igår hos tandläkaren och inget fel på tanden men däremot så var det troligen en inflammation i tandköttet. Spolning som underlättade värken och jag trodde det nu var över men vaknade imorse med värk igen och var tvungen att åka till apoteket och hämta ut peniccillinet som ringts in. Skulle bara hämta ut det om jag måste och jag anser att jag måste ta det. Orkar fasiken ha ont längre. Ska till tandläkaren igen på tisdag. Sigrid heter hon och var jättebra och lugn så nu ska jag väl klara av att gå dit utan att få stora skälvan. Är egentligen inte så rädd för tandläkarbesök men gillar inte att ha ont, vilket man får där pga bedövningssprutor och det har aldrig slagit fel....jag får alltid ont i tänderna efter besöket!


Har gjort lite kul oxå, vilket behövdes för att inte gå under denna vinter. Har varit på 2 tjejmiddagar och ätit gott och snackat mycket. Två kvällar i rad! Så skönt att komma ut och få umgås socialt med andra kvinnor och snacka om allt möjligt. Saknar verkligen det sociala livet jag hade när jag jobbade. Saknar allt skratt som ibland bara bubblade upp ur en. Nu måste jag se till att jag tar upp kontakten med tjejkompisarna igen!  


Idag körde jag bilen själv och handlade. Vanligtvis så är ju gubben med och då vill ju han köra. Fasiken va skönt att få gå där ensam och handla det man ville utan nån som påpekade ett och annat. Jag sa till honom när jag kom hem att han kunde stanna hemma framöver så handlar jag själv. Hans kommentar var att jag borde köra bil varje dag för jag var mycket gladare!  Undra vad det berodde på?  Nej ska väl inte jäklas, vi brukar funka bra i affärer. Om vi vet med oss att det kan bli diskussion om nått så brukar vi komma överens om att vi ska vara sams när vi kommer ut ur affären!   


Visst är det skönt att det har blivit ljusare? Man känner att livet är på gång igen.....jag älskar våren när allt börjar leva igen. Bästa årstiden tycker jag. Sommaren är skön med värmen, hösten med sina färger och snövit vinter och frostklädda träd är vackert men våren är ju som en nyfödelse med allt som sakta kommer fram.   

Den är på gång......om nån månad!

Ovido - Quiz & Flashcards