drakkvinnan

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Suzanne - 16 mars 2013 23:15

Dagen började tidigt. Redan 6.20 ringde väckarklockan. Vanligtvis brukar jag inte ha nån väckarklocka men barnbarnen hade åtagande idag för sina klubbar. Den ena skulle packa neccessärer och den andra spela fotbollsmatcher. Halv 8 skulle den ena iväg och innan dess skulle jag ju se till att de kom upp, klädde på sig och käkade en riktig frukost. Igår tyckte de att coca-cola skulle vara bra frukost men den rövaren gick jag inte på.


Kvart över 8 så stod jag sedan vid en fotbollsplan för att titta på 3 fotbollsmatcher! Fy sjutton vad kallt det var om fötterna. Hade som tur var tagit med dunjacka, mössa och halsduk men inte mina tjocka fodrade stövlar utan fick stå där och stampa i mina boots. Folk runtom måste tro att jag prövade nya danssteg.  


Jag hade hört av mig till min dotter när jag stod där och frös och frågade henne om hon bjöd på varm choklad och vispgrädde efter matcherna och jag fick till svar att det skulle hon nog kunna ordna. Och visst, när vi kom dit barnbarnet och jag så fanns det choklad och vispgrädde som barnbarnet fick och till mig serverades kaffe! Hon hade inte förstått vinken om att jag skulle ha varm choklad efter att stått och frysit i ett par timmar. Barnbarnet var ju varm efter att ha jagat efter en boll juh!


Jag gillar ju att titta på kungliga dop, bröllop och begravningar på TV och idag  begravdes ju prinsessan Lilian. Var en vacker och fin begravning. Reagerade på en sak då, och det var att den närmaste familjen skulle själva ta farväl vid den kungliga begravningsplatsen utan media. Jag undrar hur i helskotta Aftonbladet kunde filma därifrån?  Såg ut som de satt i ett högt träd och filmade,för så fräcka kan de väl inte ha varit å de filmade från en helikopter?   



Ovido - Quiz & Flashcards