drakkvinnan

Alla inlägg under november 2013

Av Suzanne - 14 november 2013 11:26

Ja sakta men säkert så börjar huset fyllas med inköpta julklappar. Jag har ju en hel del att köpa till och måste vara ute i god tid. Inte så lätt i år eftersom de som jag ska handla till inte riktigt vet vad de vill ha. Blir det så med tonåringar, att de har så mycket redan att de inte vet vad de ska önska sig eller är det så att deras önskan är så dyra att de har svårt att komma på billigare alternativ? Vad tror ni? Jag tror det senare alternativet. Men nu har jag ialla fall handlat lite grann och de får ta vad de får.


Idag på morgonen så blev det en skogspromenad med hunden. Brukar inte vilja gå själv i den skogen så grannen följde med. Så skönt att gå i skogen, däremot ganska jobbigt eftersom det går upp och ner och massa stenar och mossa som man ska klättra över. Jag brukar säga att efter en sån promenad så har jag gått ner 5 kilon. Ofta ganska andfådd oxå men det är i alla fall skönt.


På gatan ute så var det halt och nu måste jag försöka få tag i skor som har inbyggda dubb. Har ingen lust att gå med mina stora stövlar med påsatta dubb så länge det inte finns snö. Det sägs att Inter sport har sådana skor. Måste kolla och hoppas att priset är övervinnligt så här i juletid.  Har ju ingen lust att bryta benen så här i början av säsongen. Rättare sagt har ju inte lust att bryta nått överhuvudtaget.


Sköt om er och ta det lugnt så ni inte halkar.



Av Suzanne - 13 november 2013 09:13

Här skrev jag ett jättelångt inlägg och sen försvann det bara. Fasiken oxå. Men då får jag väl börja om, men då blir det ett kortare inlägg. Jag skrev om min morgonpromenad nere vid slottet med hunden. Det var lugnt och skönt därnere vid Mälaren och så tyst. Träffade bara på två män som jobbade med ångbåtsbryggan. Ibland är det så skönt att ta bilen dit ner och gå runt slottet i slottsparken och bara filosofera och dessutom får Blackie lite andra lukter att förundras över. Dessutom är det så trist att vandra runt vårt bostadsområde varje dag. Samma lukter och samma hundar som man möter.


Nu har jag kommit in i en period där jag vaknar tidigt igen och har svårt att somna om. I morse gick jag upp redan vid 4 tiden. Man börjar fundera och sen är det kört. just nu så snurrar julklappsinköpen i huvudet på mig. Har så svårt att komma på vad man ska köpa till barnbarnen och inte gör de det lättare, när de säger att de inte vet vad de vill ha. Några har kommit med lite önskemål men tyvärr inte alla. Pengar säger en del men jag tycker inte pengar är klappar........det kan man få till födelsedagar. Dessutom så har jag inte så mycket pengar att spendera på klappar i år. Skulle kanske vara bra att vinna lite på nått lotteri. Men jag ska inte klaga på ekonomin överhuvud taget. Pengarna trillar in som de ska varje månad och vi klarar oss bra. Det finns de som har det mycket värre.

Jag kan rekommendera er att kolla in sidan Matkassen på facebook och hjälpa om ni har möjlighet. Det är så många barnfamiljer som av olika skäl behöver extra hjälp under en period  med mat och andra grejor. Och det visar sig att det finns massor av människor som ställer upp och hjälper till. Beundransvärt!


Jag hoppas ni får en bra dag därute. Sköt om er så hörs vi snart igen!


Ovido - Quiz & Flashcards