drakkvinnan

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Suzanne - 4 mars 2013 17:44

Har kopplat bloggen till facebook men osäker på om det fungerar så nu kör jag ett testinlägg och få se om det funkar. Om inte så kanske någon vet hur man gör.

Av Suzanne - 4 mars 2013 10:47

Igår var jag på Vildas 1 årskalas. Se vilken underbar och god tårta som hennes mamma Marielle hade bakat. Förresten så var allt som bjöds på hembakat. Undrar vem som har lärt Marielle allt detta?

Vilda är plastbarnbarnbarn till mig. Min son är sambo med Vildas mormor och jag har fått äran att bli kallad gammelmormor. På kalas hos Vilda så talades både finska och svenska. Båda hennes föräldrar är ju finskättlingar och hon kommer att lära sig båda språken.

Kalaset var inne i Stockholm och det var så skönt att gå därinne pga att det fanns ingen snö på gator och trottoarer. Men fasiken var det blåste! Idag blåser det inte lika mycket men så grått och tråkigt. Härute i skogen så har vi halka på våra vägar (förutom de större vägarna). Fortfarande dubbar som gäller när man går ut med hunden. Jag längtar så till att få byta skor! Idag blir det att tvätta och kanske komma iväg till nån affär. Men för tillfället känner jag inte för att gå ut.


Idag tar jag även steget till att lägga ut min blogg på facebook. Få se vilka reaktioner man får på detta. Misstänker att en del av familjemedlemmarna kommer att tycka att "hon är inte klok", men so what.

 

Ovido - Quiz & Flashcards