drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Veckan som gått, i dur och moll.

Av Suzanne - 12 maj 2013 22:27

Har inte hunnit eller orkat skriva härinne. Haft ett par låga dagar när jag känt att humöret inte varit det bästa och glädjen inte riktigt funnit där. Kan ibland få sådana perioder och det tycker jag är jobbigt  eftersom det för det mesta inte finns nån anledning till det. Livet har ju gått på som vanligt utan några större hemskheter, men jag har saknat mitt barnbarn som bor i Kina väldigt mycket den senaste tiden. De senaste dagarna så har det kännts bättre och nu hoppas jag att det fortsätter att ljusna i sinnet. Det kan ju bero på att jag gjort en del saker och inte bara suttit och tyckt synd om mig själv!


En eftermiddag besökte jag en plantskola med grannen Lotta. Hon tyckte inte om att jag gick här hemma och såg nedslagen ut misstänker jag. Hon handlade plantor men själv hade jag ingen inspiration att börja plantera så jag avvaktar. Jag älskar ju att köpa färgglada plantor och sätta ut i krukorna i trädgården men det känns inte riktigt dags ännu. Vill inte ha penseer utan sommarblomster och trädgårdmästaren höll med om att det var lite tidigt för dem ännu.


Jag har även varit på efterkontroll efter att jag opererats för livmodercancer för ett par år sedan. Allt såg bra ut och nu behöver jag inte gå dit på ett år. Kändes skönt att höra även fast jag inte oroat mig för detta.


Igår hade vi städdag nere i båtklubben. Mycket folk som gjorde fint i hamnen och klubbstugan inför sommaren. Det är så kul att vara därnere och snacka med killarna (för det är ju mest det). En del gnäller ju såklart över saker och ting men det är ju bara att smila lite så lugnar de ner sig.

Nu kommer ju min värsta period i jobbet som kassör, att skriva alla fakturor och skicka ut dem. Medlemmarna kommer ju att bli glada eftersom avgifterna är sänkta en del. Få se om budget håller som jag lagt upp för året?


På kvällen var jag och flera andra uppe hos min dotter som håller på att elda för fullt efter träden som blivit nedhuggna. Dessutom så håller mannen hennes på att förbereda för att bygga en litet garage att mecka i. Det är så kul att när nån håller på med nått sådant där, så brukar halva grannskapet komma förbi och kolla och en del hjälper till eller bara står där och snackar och håller sällskap. En öl kan oxå slinka ner. Mycket skratt kan det oxå bli.


Idag var gubben och jag uppe i Älvkarleby för att köpa en båtmotor. Efteråt så åkte vi till vårt gamla ställe i Hamrångefjärden för att hälsa på gamla grannar/vänner. När vi närmade oss Gävle så sa jag till mannen att det kändes som att komma hem igen. Konstig känsla att fortfarande känna så efter att bott här i Skokloster  i över 4 år. Ju närmare vårt gamla hem vi kom, ju mer växte denna känsla.  Jag bodde aldrig där på heltid pga att jag jobbade kvar nere i Järfälla men jag har ju spenderat alla helger, veckoslut och somrar däruppe i nästan 10 år. Jag vet även att några av barnbarnen saknar stället. Undrar vad det var däruppe som har gett denna känsla? Dags att analysera alltså!


Veckan som kommer hoppas jag bara ska kännas bra. Inget speciellt inbokat. Äldsta dottern fyller däremot år på Norges nationaldag 17 maj och ska väl firas på nått sätt. Få se hur hon tänker göra det?


Jag säger god natt nu och vi hörs framöver. Ha en bra vecka därute.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards