drakkvinnan

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Suzanne - 5 mars 2013 22:06

Morgonen började inte så bra. Hade en tandläkartid kl 10.30 och vaknade först 9.30 Inte så vanligt att jag brukar sova såååå länge och hunden hade inte heller väckt mig. Kanske  han försökt men jag har minne av att jag fräst till honom att gå och lägga sig.   Även Terry hade vaknat vilket är ovanligt så jag undrade verkligen vad klockan kunde vara? Såg tiden och snacka om att en annan kom upp fort, klädde på sig och ut med hunden. Hann även slänga i mig frukost och en kopp kaffe innan vi var tvungna att åka iväg. Ja ja jag borstade tänderna oxå!

Tandläkarbesöket gick bra och jag fick veta att jag har bra tänder förutom mycket tandsten och det är inget nytt! Så nu har man det att se fram emot, att ta bort tandsten,  vilket är lika jävligt om inte värre än att laga! Sen ska de även laga den del av plomb som fallit bort.  Kommer troligtvis att få besöka tandhygeinist ett par gånger per år om jag ska få behålla mina egna tänder. Där har vi en dyr kostnad framöver.


Nästa dyra kostnad blir bilen. Service nästa vecka som kommer att kosta över 4000:- och till det kommer lagning av framdörr. Hela vintern har framdörr krånglat och först när bilen värmts upp efter nån kilometer så har dörren kunnats öppnats, men nu funkar den inte alls. I söndags fick barnbarnet krypa över förarsätet för att komma på plats. Nu kan jag se några av er sitta där och flina och ha bilden av mig framför er, krypande över förarsäte och växelspak. Nä nä skulle inte ens försöka för jag skulle fastna på spaken!  Jag sätter mig i baksätet och känner mig som en drottning som har chaufför som kör mig dit jag vill och så viftar jag lite drottning Elisabeth like med handen.   

När det gäller bilens kostader så får vi väl se om det räcker med detta eller om det på bilprovningen dyker upp lite mer grejor. Håll nu tummarna att inte så är fallet är ni snälla.


Ovido - Quiz & Flashcards