drakkvinnan

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Suzanne - 13 mars 2013 17:56

Ska man skratta eller gråta när man ser pengar rinna iväg för bileländet? Tårar brukar ju inte förvandlas till guldpengar så då är det ju ingen idé att gråta eller hur? Skratta är väl kanske inte heller lämpligt utan det är väl bara att gilla läget och sucka lite djupt.


Det framkom ju på servicen igår att två av däcken behövdes bytas. Konstigt att bilbesiktningen missade det (eller kanske bra för då hade vi ju fått en 2:a) . Som tur är så har vi en mycket god vän som har Däckproffsen i Sumpan och vi kontaktade honom och fick hjälp med däck redan idag.  Jag kan verkligen rekommendera den firman. Både bil- och mc ägare kan få hjälp och bra service av Thomas och hans personal.

Gubben min hade hela dagen igår sagt att på bilen satt 17 tums däck och att vi skulle behöva flytta över fälgarna från sommardäcken till nya vinterdäck men det visade sig att det var 16 tum däck på bilen. Märks att gubbens minne har försämrats........måste bero på åldern!!!

Stötdämparen i bak var en påpekan som bilbesiktningen sa att vi skulle vara uppmärksamma på och vad händer? Jo när hjulet togs av så började det rinna olja från stötdämparen och som den serviceman och gode vän Thomas är så såg han till att det kom dit 2 nya stötdämpare inom en halvtimme och så bytte han dem åt oss!!! Jag blir så glad åt sådana vänner som bara finns där och ställer upp när man behöver!


Både jag och maken är ju över 65 år gamla men många av våra vänner är 15-25 år yngre än oss. Många har vi lärt känna genom vårt mc åkande och många av dem står mitt hjärta nära. För några år sedan fick jag äran att vara toast madam på ett par av våra yngre vänners bröllop. Det ni!


Det är mina barn, barnbarn och vännerna som ser till att jag håller mig ung till sinnet. Tack för att ni finns!



Ovido - Quiz & Flashcards