drakkvinnan

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Suzanne - 17 mars 2013 22:15

  Ser ju på min statistik att det är i alla fall några stycken som tittar in på min blogg. Jag hoppas ni tycker att den är läsvärd mellan varven?  Vore ju kul om ni kunde lämna ett avtryck så jag ser vilka ni är som varit här. Jag läser själv en del bloggar. Började med barnbarnens och sedan några som varit med i Familjen Annorlunda. Min absoluta favoritbloggare är Fredrik Backman! Han kan verkligen få en att skratta rakt ut. Underbar!!!


Sedan har jag en ung arbetskamrat som skriver blogg efter att hon förlorade sin dotter för ca ett halvår sedan och hennes ord och smärta sätter sig verkligen under skinnet på mig. Tänker ofta på henne och hennes helvete som hon gått igenom. Hennes dotter dog någon dag innan beräknad förlossning och hon fick föda fram henne på vanligt sätt. Jag tror ingen som inte varit med om detta kan förstå denna smärta som man känner efter en sån upplevelse.

Detta kommer mig även att tänka på att min mamma, som förlorade min storasyster bara 2 dgr efter förlossningen, aldrig berättade om sina upplevelser i samband med detta. I dag önskade jag att vi talat om det.

Ge ett bidrag till spädbarnsfonden så kanske andra föräldrar ska slippa genomlida det som min arbetskamrat nu får gå igenom. kramar till dig om du läser detta C!


Idag har jag varit på träff hos en kvinna som ordnar lite sammankomster för oss härute i skogen. Idag stod Hund och Katt på kalendern. Blev mycket snack om hundar  och deras beteende. Under tiden åt vi paj och drack öl eller vatten. Trevligt som vanligt. Margit försöker ordna någonting en gång per månad och ibland är det mycket folk med. Speciellt när det är modevisning. I juni så blir det åter igen en musikkväll nere vid badet. För två år sedan var samma band här och det blev mycket populärt. Ser fram mot det.



Ovido - Quiz & Flashcards