drakkvinnan

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Suzanne - 11 mars 2013 23:44

Idag var det dags för den årliga bilbesiktningen. Gick igenom hurra. Vi var på bilbesiktning i Enköping och träffade där på en mycket trevlig, servicemindad ung kvinna som besiktade vår bil. Bytte t.o.m baklampa åt oss eftersom makens händer var för stora för att byta den lilla lampan i det lilla utrymmet, samt rättade till lyset fram. Vissa besiktningsmän skulle ge anmärkning på sånt här. Så kul när man träffar på trevligt folk på besiktningen. Imorgon ska bilen in på 24000 mils service oxå. Sen kan man köra i 1 år till.


Nu i kväll har det varit TV för hela slanten. Inte ofta det händer att man sitter en hel kväll och glor på TV. Men måndagar så finns en hel del  program som iallafall jag gillar. Först har vi serien Nashville som både jag och gubben tittar på. Efter det kommer den danska serien Dicte som jag ser. Jag gillar de danska deckarserierna och har nog sett de flesta. Jag brukar därefter slå över till Tv play och se familjen Annorlunda och Drömmen om landet.  Gillar Säfflefamiljen (Maria och Walle?) mer och mer. Sönerna där verkar hur gulliga som helst och de tjejer som får dem kan nog skatta sig lyckliga.

Det som jag reagerar på  är hur lugna samtliga par är. Finns det inga konflikter i dessa familjer med så många barn? Eller är det så att klipparen tar bara med mysiga scener?

Själv fick jag nog utbrott lite då och då när mina barn bodde hemma. Att vara tonåringar till lags jämnt går ju inte!

Ovido - Quiz & Flashcards