drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Vilken dag.

Av Suzanne - 31 mars 2013 21:50

Vilken underbar solig dag det blev på årets första sommartidsdag!   Hundpromenad runt Söderskogen tidigt i morse och sen har jag kunnat sitta ute och solat flera timmar. Blackie har fått vara med men fastsatt i lina pga alla rådjuren som besöker grannarna. Finns tyvärr flera grannar som lägger ut mat till rådjuren och 7 rådjur brukar besöka matskålarna minst 3 ggr/dag. Inte lätt att ha en hund lös på tomten med utmaningen att få jaga rådjuren.


Blackie kan röra sig ganska fritt i linan och verkar inte misstycka att vara fastspänd. Han kan leka och rulla runt i snön utan att trassla in sig. Det blev ett spännande ögonblick när grannens katt kom vandrade in genom häcken och hund och katt fick se varandra. Med ilfart efter katten och jag tänkte att nu går linan av. Som tur var så hade vi inte satt fast linan i stryphalsbandet utan har även en sele på honom, så han klarade sig från att strypa sig själv på kuppen.  Linan höll som tur var. Men i sådana här ögonblick så går min puls upp i minst 200 och rösten i falsett!!


Ja nu är det bara en dag kvar på påsken och det verkar som imorgon ska bli lika fin som idag. Då ska jag fortsätta grunda på solbrännan tror jag. Sedan kommer barn och barnbarn ut och hälsar på. Kanske man skulle baka en sockerkaka imorgonbitti så man har nått att bjuda på. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards