drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Långfredag.

Av Suzanne - 29 mars 2013 22:59

Brukar ni ha en ensamhetskänsla? Vanligtvis så har jag det inte, men idag så smög den på mig. Jag är inte ensam utan har en stor familj och vänner och bekanta, men ändå så kändes det som jag har ingen. Maken fanns vid min sida hela dagen men inte ens hans närvaro kunde få bort den känsla. Jag har känt så här nån gång tidigare i mitt liv och vet att det är bara tillfälligt och inget att oroa sig över. Men det känns så sorgligt och ledsamt och  tyvärr så får mannen i mitt liv stå ut med en fru som inte är glad och pratsam.


Jag har som sagt en stor familj och när alla var yngre så fanns vi ju där tillsammans på storhelger men nu för tiden så har alla egna familjer och egna intressen och vi träffas inte lika mycket. Och det var nog det som kändes av, att inget var planerat för denna påsk. Helgdagarna kommer se likadana ut som vardagarna. Ensam i huset med gubben, hunden och katten och eventuellt träffa någon hemmavarande granne vid hundpromenaderna och byta några ord.


Jag saknar tiden när mitt liv bestod av åtagande, ungar, andras ungar, vänner som bara klampade in och skratt och glam. Jag saknar gemenskapen! Jag VET att jag är lycklig lottat som har tillgång till allt detta egentligen och att det finns andra därute som inte har detta. Men känslan finns ändock där och så är det.

Denna känsla bottnar säkert även i oro för min man som är sjuk och orkar mindre och mindre. 

Bearbetning av ens känslor och saker runt omkring en, visar sig i ens drömmar och just nu har jag en drömperiod. Inatt drömde jag tex om en björn som jagade mig och ville åt två små hundar som jag bar och skyddade i  mina händer.


Nu kommer det en ny dag imorgon och jag hoppas att efter en natts sömn, känslan av ensamhet försvinner ut i det blå.




 
 
Ingen bild

Lotta

30 mars 2013 22:46

Skönt du slapp känslan redan dagen efter! Ang drömmar så har jag alltid fått höra att drömmar man berättar händer inte, så jag brukar alltid vara noga med att berätta obehagliga drömmar, så känns det bättre sen :)

Suzanne

30 mars 2013 23:24

och jag har lärt mig att drömmar är inte framtiden utan bearbetning av sånt som hänt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards