drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Musicalbesök och även årsmöte.

Av Suzanne - 24 mars 2013 23:45

Igårkväll så utnyttjades julklapparna för några av barnbarnen (den kvinnliga sidan). Jag och gubben hade gett dem biljetter till West side story på Stadsteatern. Såklart i sällskap med mig. En av mammorna köpte egen biljett och var med, men hade köpt på parkett så dottern skulle slippa sitta med henne. Tjejerna jag hade med mig var yngsta dotterns 2 döttrar och äldsta sonens 2 döttrar. Tonårstjejer alla 4, i åldrarna 14-17 år. Men jag kunde inte låta bli att le när vi möttes upp. Klädvalet gick från vinterklädsel till vårklädsel (tunikaklänning och tunn skinnjacka). Den sistnämnda kom troligtvis från något festligt tillfälle från kvällen innan misstänker jag. Men hon måste ha frusit men höll god min.  


West side story, vad kan man säga om den? Mycket bra sångare i helhet,  men sceneriet mycket grusigt och färglöst. Inte helt impad av vad jag såg men är nog lite orättvis eftersom jag troligtvis har filmen i minnet. Saknade färger. Hörde ett par män i pausen säga: "Ja musiken kommer man ihåg och den är ju bra, men visst upplever man det gammalmodigt?" Ja kanske det, men tjejerna tyckte visst det var något att se iallafall. Vet ni om att musicalen sattes upp första gången 1957? Det är ju en jäkla massa år sedan!


Idag har jag även varit på årsmöte i vår samfällighet. Sitter ju som suppleant där och blev även omvald. Det som är trist är att det kommer så få människor på mötet. Vi har ju en del yngre personer boende i området men de kommer inte. Har inte tid eller lust. Tycker bara att de äldre som bott här länge inte vill ha förändringar och bara gnäller. Och visst kan det vara så ibland men om de yngre inte kommer och tar för sig så blir det ju ingen förändring, eller hur?


Nu är klockan måndagmorgon och dags att sova för att vakna upp till en ny vecka med nya åtaganden. Börjar veckan med fortsatt tandvård och sen får vi se vad resten av veckan för med sig. Visst ja,  måste färga katten svart och ladda kvasten! Blåkulla i slutet av veckan juh!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards