drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Var tar dagen vägen?

Av Suzanne - 20 mars 2013 22:18

Jag fattar inte hur dagarna bara rinner iväg. Jag har ju all tid i världen att göra saker men ibland tycker jag att jag  hinner inte med det jag vill göra. För tillfället så skulle jag gärna sitta och titta på missade tv-program på play men det kommer alltid nått ivägen så det blir inte av. Har inte haft datorn på förrän nu på kvällen och då var jag bara tvungen att titta in på fb först och där hade det hänt en hel del spännande saker bland mina vänner. Blir ingen play ikväll heller.


Gårdagen bjöd på ett besök hos tandhygienist. Det gick jättebra! Var nog första gången i mitt liv som jag inte hade något obehag av att ta bort tandsten. Jag har bra och starka tänder, men mitt stora problem är att jag får tandsten väldigt lätt. Kommer ju att kosta en slant att hålla det under kontroll framöver.  Men hellre det än att tappa tänderna. Vill absolut inte bli en gumma med gluggar i mun! Vill väl egentligen inte bli gumma alls!!! Men är ju på väg åt det hållet iallafall och det går ju inte att stoppa. Gumma alltså, inte gumma utan tänder.


Idag har jag försökt att hålla mig inomhus så mycket som möjligt. Skittrist väder och rått! Alla tjatar ju om att det är vårdagsjämning idag och det är väl synd att det inte syns utanför fönstret. Jag längtar tills jag kan få ta av broddarna från skorna och plocka fram lite andra kläder. Börjar verkligen tröttna på vinterpaltorna.

En positiv sak hände iallafall idag och det var att barnbarnen hade bakat blåbärspaj och bjöd upp mig och gubben på kafferep. Gott!


På lördag ska jag ta med fyra barnbarn (endast tjejer) och se West side story på Stadsteatern. Ska bli kul att höra vad de tycker om den. Jag anser att det är nog den första moderna musicalen som kom. Jag älskar musicaler och även sång -och dansfilmer. Gillade även gruppen Bounce jättemycket och ångrar att jag inte såg deras sista föreställning  på Globen. Såg den ju senare på TV men inte riktigt samma sak.

Nä nu är det snart dags att steppa i säng. Skriv gärna en rad i min gästbok om ni ändå tittar in här. Sov gott och vackra drömmar!


 
 
Ingen bild

Therese

21 mars 2013 07:57

Vad kul att du släpar med barnbarnen på musikaler, tror det är jättenyttigt för dem att få vara med om!

Gillar att läsa vad du skriver och vad du är med om. Håller med om att dagarna bara rinner iväg ibland och man inte får nåt gjort... Och att det gärna får bli lite varmare och VÅR nu :D

Kram, Therese

Suzanne

22 mars 2013 20:00

Har även tagit med killarna på bl.a Jerry Williams, Bounce mm. Gubben vill ju inte gå så då måste man lura med andra. Hittills har barnbarnet gillat allt vi sett tillsammans.
Snart är det vår Therese!

 
Ingen bild

Pelle

30 mars 2013 10:24

Hej!
Fin och välskriven blogg du har med långa inlägg.
Usch det där med tandsten lät inte allt för skoj, hoppas det gick bra.
Och att hygienisten inte hattade några hål eller något?

Trevlig Påsk.
/Pelle

Suzanne

30 mars 2013 20:38

Tack Pelle. Inga hål i alla fall, bara en massa tandsten. Nu är överkäken klar och underkäken kommer i nästa vecka.
Skriver du blogg själv?
Trevlig fortsättning på påsken.
/Suzanne

 
Ingen bild

Pelle

30 mars 2013 21:53

Så lite så.
Nej har en själv blogg.
Eller du tillhör de som inte haft hål på många år men har en del gamla lagningar/plomber som börjat gå sönder?
Det var rätt jobbigt att skrapa den all tandstenen eller?

Trevlig fortsättning.
/Pelle

Suzanne

30 mars 2013 23:26

Nä har tur att gamla plomber håller än, förutom en som jag bet av för ett tag sen. Skrapa tandsten går som en dans....de smetar på massor av bedövningssalva på tandköttet och bara jag säger åh, så blir det mer salva. Så skönt att slippa sprutorna.

 
Ingen bild

Pelle

30 mars 2013 23:44

Okej, vilken tur.
Du tillhör den generationen som har mycket amalgamplomber eller för de håller väll bra med är inte så snygga väll?
Oj och aj hoppas det gick bra att laga/byta den plomben då?
Är det att de tar bort tandsten med ultraljud på dig eller?

Hoppas jag inte är för nyfiken/frågvis...

Suzanne

31 mars 2013 21:49

Gamla lagningarna sitter så långt in i munnen så det syns ju inte så mycket. Har inte lagat plomben ännu men är inte så orolig. Hittills inte ultraljud men hon sa att hon ska använda det i nederkäken. Förresten hur hittade du min blogg?

 
Ingen bild

Pelle

31 mars 2013 22:51

Tror jag klickade vidare från någon annan blogg eller sökte på något. Hoppas det inte gjorde något att jag började läsa.
Så du har en hel del amalgam i munnen, det är väll inte helt hälsosamt eller hur är det?
Du har ingen skräck för borr och bedövning eller?
Hoppas det inte var någon stor plomb som hade gått sönder?

Suzanne

1 april 2013 22:17

Bloggar är ju till för att läsas antar jag.

 
Ingen bild

Pelle

5 april 2013 19:57

Okej.
Hoppas det gick bra med tandstensborttagningen?
Hoppas du även fått dit den nya plomben så du är toppskick i munnen nu?

Trevlig helg.

Suzanne

7 april 2013 23:16

Snart slut på tandläkarbesök. Bara plomb kvar. Helgen har varit trevlig. Själv då?

 
Ingen bild

Pelle

12 april 2013 21:45

Jo då den var trevlig, lugn men trevlig.

När får du plomben fixad då?

Hoppas denna helgen blir lika trevlig.

Suzanne

13 april 2013 00:18

Fixar den i slutet av april. Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards