drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Några dagar kvar till midsommar.

Av Suzanne - 18 juni 2013 23:55

Var flera dagar som jag skrev härinne. Har inte glömt bort men inget speciellt har hänt. Skulle på tjejmiddag förra veckan men mådde inte bra så ringde återbud. Synd eftersom det är så sällan vi träffas. Måste höra med dem när nästa gång blir.

Helgen har bara runnit på. Nya bryggor har lagts ner vid badstranden. Strandpartiet har blivit lite större pga bryggorna lagts lite annorlunda än tidigare. Inget annat nytt som jag kommer på. Snackat med grannar och bara varit. Haft flera nätter då jag inte kunnat sova ordentligt. Beror troligtvis på att det är så ljust nu på nätterna.


I morse tog vi en tur till andra sidan av Örebro, bara för att gubben skulle handla en vevaxel till en motor som han hjälper en båtägare att laga. Synd om båtägaren som köpte båt och redan efter 40 minuter så gick motorn sönder. Killen kan inget om båtmotorer heller så att han har tur som kommit in i en båtklubb där expertis finns och snälla män (som min man) som erbjuder sig att laga. Fast han inte kände honom sedan tidigare. Min man i ett nötskal, ställer alltid upp!


Mitt barnbarn som är i Kina är ganska frusterad vid det här laget. Hans arbetsgivare tar ju in hans pass titt som tätt för att förnya visumet och för att alla västerlänningar ska registreras hos polisen var 3 månader eller så. Han har sagt till dem att han vill ha tillbaka men det verkar som arbetsgivaren försöker dra ut på tiden att lämna tillbaka det. Det var inte länge sedan de tog in passen men det har hänt lite saker med yngre kvinnor och västerlänningar (våld och våldtäkter) så de sa att polisen ville kolla upp alla västerlänningar igen. Sant eller inte är oklart. Barnbarnet är på väg att avsluta sin vistelse där och ska möta upp sin familj i Thailand om en vecka, men kommer ju ingenstans utan sitt pass! Nu håller vi tummarna att han får det nån av de närmaste dagarna.


Förberedelser för midsommar har börjat. Som vanligt håller vi i midsommarfirandet nere vid badet och sedan är grannar/vänner bjudna att grilla hemma hos Debbie och Björn. Vi blir fler och fler för varje år och grovt räknat så blir vi ca 60 vuxna och därtill barn om alla kommer på kvällen. Kan ju vara så att en del äter hemma och sedan kommer över för att umgås en stund. Det kommer att visa sig.  Själva får vi sovgäster, hur många i dagsläget är oklart.


Ja, nu är det ny dag och jag borde gå och lägga mig , men jag är inte speciellt trött. Ska det bli ännu en natt när jag inte kan sova?  Jag stänger i alla fall ner nu. God natt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards