drakkvinnan

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Suzanne - 29 juni 2013 23:24

Ja nu har jag hittat hit igen efter några dagars uppehåll. Min blogg kanske inte är så rolig att läsa eftersom det sällan finns bilder med. Men jag har bestämt att jag sällan kommer att lägga ut bilder pga att personer inte vill vara med i min blogg. Det är av respekt för dem jag gör så. Idag däremot kommer jag att lägga ut några bilder och barnbarnet tyckte det var helt ok att finnas här.


Första bilden är denna. Jag fortsätter känna avundsjuka och ni förstår kanske varför.

  Vem skulle inte vilja vara här?


Men jag ska väl inte klaga för den här veckan så har jag varit iväg på roligheter två kvällar iallafall.

I torsdagskväll så var vi bjudna på teateruppvisning på Barnens ö. Ett av mina barnbarn var där på teaterkollo i år igen. På 2 veckor tränar de in en pjäs med både repliker, sång och dans och sedan blir det uppvisning kvällen innan de ska lämna kollot. Förra året fick vi se Stormen av Shakespear i deras tappning och i år var det en förvrängd kopia av Robin Hood. Mycket skratt framkallade den. De är så duktiga och ger järnet på scenen. Ingen blyg där inte. Förra året kunde inte barnbarnet göra så mycket på scenen pga knäont men i år så hade hon både repliker, var med i sång och dans numren. Gav även huvudpersonsinnehavaren lite massage däruppe på scen(det är hon duktig på efter att ha gått i lära hos sin bonusmamma!!!).

Efter pjäsen så käkade vi lite mat som de gjort iordning. Jättegod potatissallad och kassler.

Här kommer lite bilder från föreställningen.

 

Hela ensamblen samlade på scen.

 

Här ges massagen.


Ikväll har jag varit på pubkväll vid badet. Ett band spelade green grass musik. Kommer inte ihåg namnet på dem, men duktiga är de. De har varit här förrut och uppträtt för oss. Kostnaden 200:-,  för en trevlig kväll med musik och där även Chili con carne, bröd, vin/öl, kaffe och kaka ingick, är helt acceptabelt. Tyvärr så blåste det en hel del och folk och även de som spelade frös och därför blev inte kvällen sen alls.

De som ser till att vi får denna typ av underhållning ska verkligen ha en eloge. Vi har en kvinna i "Skogen" som försöker ordna nått roligt ca en gång i månaden. Mest för oss kvinnfolk men som ikväll så var även männen med.

Här kommer en bild på bandet.

 

Tyvärr så syns inte hon som spelar ståbasen. De är jätteduktiga och får det att svänga ordentligt mellan varven.


Efter det här så är inget mer roligt inplanerat. Alltså är det dags att börja fundera på vad vi ska göra nu i sommar. Några besök måste bara hinnas med och lite bad dessutom. Jag vill resa någonstans här i Sverige, bara för att se mig omkring men det är frågan var? Några förslag?


Ovido - Quiz & Flashcards