drakkvinnan

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Suzanne - 13 juni 2013 07:20

Nu har sommarlovet börjat. Efterlängtat av många. Av mina 12 barnbarn så är det 8 stycken som kan säga så. Igår var jag med på den minstas avslutning i Skokloster kyrka. Han slutade sexårsverksamheten och ska börja 1 klass i ny skola. Alla barn samlades längst fram eftersom de skulle sjunga men inte vår lilla parvel. Stennobbade. En bestämd liten herre som inte gärna uppträder för publik (lik sin far antar jag). Tyvärr så hördes det knappt vad barnen sjöng eller vad de vuxna sa. Mycket dåligt ljud. Jag fick ingen riktig avslutningsstämning som man annars kan få. Efteråt blev det picknick i det gröna. Barnbarnet och jag lekte Följa John och det måste ha varit en syn för gudarna.

I år så har vi inga studenter. Dröjer 2 år men då har vi 2 eller 3 st. Jag älskar studentutsläppen! Alla är så glada och fint uppklädda. Inga sorger just då iallafall . Hittills så har jag bara varit på en studentexamen bland barnbarnen, fast 4 gått på gymnasiet. Mitt äldsta barnbarn hoppade av bara några månader innan . Suck, som jag längtat och pratat om den dagen när han skulle ta studenten. Fattade ingenting för ungen är ju clever som bara den. Verkar bara behöva titta i en bok så kan han. 2 andra såg till att de var nere på Sweden rock på studentdagen.

Detta inlägg är det ingen ordning på. Skriver på min nya IPad och får inte riktigt till det. Hade börjat skriva igårkväll på datan och så låser den sig och allt försvann därefter. Som ni förstår så är jag kass när det gäller teknik och sånt. Skit samma ni får stå ut. Ha en bra dag därute och ni ungdomar som läser detta : Ha ett bra sommarlov!

Ps nu inne på datan och rättar till oordningen samt lägger till bild. DS  

Ovido - Quiz & Flashcards