drakkvinnan

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Suzanne - 25 juni 2013 06:21

Varför? Jag vaknar och tuppen sover. Är det inte meningen att tuppen ska väcka mig? Fattar inte varför jag vaknar runt kl 3 nästan varje morgon och inte kan somna om. Behöver man inte mer sömn än 3-4 timmar per natt när man är pensionär? Jag har läst nånstans att 7 timmar sömn är bra, allra helst när man håller på att banta. Bra för förbränningen att få så lång sömn. Då är det ju kört för mig även om jag lägger om kosten och försöker motionera lite granna. Ställde mig på vågen efter midsommar och den sa: För fasiken Suzanne, nu får du skärpa till dig. Så här mycket ska du inte väga! Ja så sötedagarna ska härmed vara slut alltså. Men man får väl äta upp det som ligger kvar i skåpen, va?

Det här med motion har jag lagt på hyllan för länge sedan. Tar ju promenader med hunden, men inte tillräckligt långa. Är så trött på att gå runt i området och skulle behöva få lite nya vyer. Och jag antar att det skulle vara bra för djuret oxå att få nosa nån annanstans. Som en granne säger: hunden läser tidningen när han nosar runt.

Just nu har jag lite svårare att gå pga fallet med hunden häromdagen. Knät svider och lite stel är det. Bildbevis kommer här:   Snyggt va?


Idag blir det en ny fin dag. Solen har skinit sedan jag vaknade och jag känner värmen strömma emot mig från fönstret just nu. Det skiner även inom mig eftersom barnbarnet F. är på plats där vi vill att han ska vara. Bara en månad till innan han landar på svensk mark. Ska bli kul att ha honom hemma igen och höra om hans äventyr i Kina. Han har då varit borta i 1 år. Få se hur länge han blir hemma innan han får för sig att dra igen.


Vakna upp nu till en ny solig dag! Ha det så bra!


Ovido - Quiz & Flashcards