drakkvinnan

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Suzanne - 3 juni 2013 19:53

Eller kanske mer ska kalla det ett vulkanutbrott. Tyvärr så var det maken som fick ta emot det, kanske oförtjänt men kanske inte. Känns så mycket skönare idag efter utbrottet. Det har ju legat där och pyrt ett tag, varit grått i själen och det är skönt när man får det ur sig. Man vet ju aldrig hur det kommer ut, som tårar eller genom ord. Nu är det bara att gå vidare och hoppas att maken kan ha överseende med att han var den som fick ta smällen. Har man varit gift i 46 år och levt tillsammans mer än det så känner man ju varandra väl och har förståelse för varandras fel och brister.


Igår så tog jag mitt första dopp i poolen för i år. Var jätteskönt bara man kom i. Alla tycker att det är så kul att titta på mig när jag ska doppa mig för jag gör så mycket konstiga miner säger de. Och låter. Idag var det inte riktigt badväder. Var jättevarmt på morgonen men kallt mitt på dagen och nu på kvällen varmt igen. Så nu dröjer det nog innan jag badar igen.


Idag så kom våra nya grannar till huset bredvid. Ett ungt par på 19 och 21 år. Det ska bli kul att se hur tomten och huset bredvid kommer att bli. De har jobbat hårt  med tomten idag. Tomten har inte något gjort någonting med under massor av år, bara högt gräs och granar som nästan växt in i huset. De är välkomna hit till vårt område och jag hoppas de ska trivas.


Snart är det svenska nationaldagen och hur firar ni den?


Ovido - Quiz & Flashcards