drakkvinnan

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Suzanne - 11 juni 2013 19:42

Jag har inte skrivit i bloggen sedan förra veckan. Det har varit fullt upp och jag tyckte väl att inget särskilt hänt de första dagarna men till helgen så smällde det till. Har haft huset fullt av folk som hälsat på. Haft poolfrämmande flera dagar i rad (barnbarn och deras kompisar).Vädret har ju varit underbart och en del solande har det blivit. Firat 14-åringen med tacomiddag och tårta runt dotterns nya eldstad. Dottern fyllde år igår och idag så fyllde ett barnbarn 15 år. Höll på att glömma dem bägge två pga att vi redan firat dem, men gratta måste man ju iallafall göra.


En nackdel med sommar är att myggen har kommit och i år verkar det vara jättemycket mygg. Därför har vi tillsammans med ngr grannar köpt en myggjagare som visst släpper ut nått i luften så de ska inte vilja komma nära oss. Få se om det hjälper. Måste göra det för den kostade ju 5000:-!!!  Den andra nackdelen är ormarna. Jag bor ju nära Mälaren och vi har massor av vattensnok i år. Eller det kanske är så att jag ser dem mera. Lite ormfobi har jag sedan tidigare och sedan jag fick hunden så är jag mer orolig eftersom han lätt kan bli biten. Jag vet att där ska jag bara oroa mig för huggorm.  Tur att man inte bor i Australien där världens giftigaste ormar finns. Skulle nog vara ett nervvrakt om vi flyttat dit, som vi funderade på på -60-talet.


Idag blev jag med Ipad. Har funderat länge på om jag skulle köpa en, om jag skulle ha nytta av en eller inte. Men idag gjorde jag en av mina berömda infall (enl vissa av mina vänner ) och köpte en när jag ändå var på NetonNet och handlade färgpatroner. Jag sa till min man att jag behövde en ny musmatta men det slutade med att jag talade med en säljare om Ipad och köpte en. Samma sak hände lite senare när jag var i klockaffären för att byta batteri i min klocka, det blev en klocka till! Och när jag ändå höll på med mina impulsköp så blev det en handväska oxå.

Lite billigare denna gång, för det har ju hänt att jag åkt hemifrån för att köpa en madrass och kommit hem med en husvagn och en annan gång blev det ny motorcykel. Gillar att vara lite impulsiv ibland. Varför tänka för länge!


Nu börjar sommarlovet för alla skolbarn. Jag har ju ett antal barnbarn som ska ha sommarlov och det ska bli kul att se vad de hittar på att göra (för de flesta vad föräldrarna hittar på åt dem). Hoppas de i alla fall får fint väder och kan bada mycket. Jag hoppas även att de vill vara här med oss några dagar.  En sak som blir kul i sommar är att äldsta barnbarnet kommer hem från Kina! Längtar så efter honom.


Trevlig sommar till er alla.



Ovido - Quiz & Flashcards