drakkvinnan

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Suzanne - 28 april 2013 21:49

Det var sååååå länge sedan jag var sjuk, men nu har förkylningsbacillen slagit till. Näsan rinner, halsen är sträv och så känns det som det är bomull i skallen. Förkylningar ska man ha på vintern, för jag har fått för mig, att om man får det när solen skiner så blir man sjuk längre pga att man spär på bacillerna med solskenet. Ja ja säkert tokiga tankar men så tänker jag!  


Igår så hade vi bomnedsättning i båtklubben. Jag undrar fortfarande vad sjutton jag gjorde därnere?  Inte mycket antar jag eftersom jag inte minns det. Jag vet att jag höll i en plastpåse när Therese hällde i gammalt kaffefilter, att jag såg till att deltagarna skrev i sina namn i närvarolistan (så de ska slippa pliktavgift), lugnade ner några gubbar som gick upp i varv, försökte vara social så att alla  ska känna sig välkomna i gemenskapen i klubben. Gjorde nog lite nytta som styrelsemedlem i alla fall. Therese gjorde mer för hon kokade kaffe i ett och såg till att korven blev uppäten (kolen var så het så korven blev lite bränd), men alla åt med god aptit (tror jag).


Nu är iallafall båtsäsongen igång. Redan så finns det 3 båtar i sjön (förutom hamnbåtarna då). Ska bli kul att se vem som sätter i sin båt sist i sjön. Det har hänt att båtar inte kommit i förrän i augusti och sedan tagits upp ganska strax efter. Inga namn nämnda, men det börjar på M.


Här i området så har motorsågarna jobbat hårt i helgen. Flera grannar har fällt träd till lycka för andra som då får mera ljus på sina tomter. Jag väntar bara på att nya grannarna ska komma hit och fälla alla granar de har vid sitt nya hus så att vi kan få mer sol hos oss oxå. Helst så vill jag ha hit kommunens folk och rensa på deras mark, men det verkar vara svårt. Om det beror på ekonomin eller ovilja går att diskutera.


Nä nu ska jag gå och dricka nått för hostan har även den kommit och hälsat på. Håll er friska därute och ha en trevlig valborg.

Ovido - Quiz & Flashcards