drakkvinnan

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Suzanne - 7 april 2013 23:18

Nu är denna helg över. Har varit fullt upp och därför ingen blogg. Jag och maken har bl.a kört ved som vi fått köpa av en vän i området. Jobbigt var det men tog mycket kortare tid än jag trott från början. Berodde nog på att maken orkade att hjälpa till. Mycket vila emellan turerna så gick det bra. Men han har klagat över träningsvärk idag. Egentligen ska han inte hålla på med ansträngande sysslor men vill ju så gärna hjälpa till och han känner när han inte orkar mer och vilar då.


Vad mer har skett denna helg? Tvättat massor av smutstvätt. Varit på middag hos äldsta dottern och köpt en säng av henne som blev monterad idag. Umgåtts lite med grannar och gått hundpromenad på isen. Lite läskigt till att börja med eftersom solen legat på ett par dagar, men enl vän som borrat så är den fortfarande mellan 40-60 cm tjock. Nu har vadslagningen startat om isen kommer att vara borta tills vi ska lägga i bommarna den 27 april. Killarna hjälper till genom att de har lagt ner 2 st pumpar som ska se till att det blir rotation i vattnet så att isen smälter.

Häromdagen stannade både jag och hunden upp eftersom vi hörde ett konstigt ljud när vi gick ner till hamnen. Jag lyssnade och till slut hörde jag att det var ljudet av vatten som forsade i ån under isen!! Hunden fattade ingenting!  Idag såg jag att isen börjat sjunka i ån och det var även isfritt på några ställen. Det går fort när det sätter igång.


Ser ni Lets dance? Jag gör det och gillar upplägget. Men varje år så är det alltid någon person som man känner mindre för och även någon som man får en helt annan bild av än vad man hade tidigare. I år så retar jag upp mig på Maria M. (so far). Jag har ju sett henne i ngr program tidigare där hon gjort bra intryck men i Lets dance ger hon ett annat intryck. Hon retar gallfeber på mig när hon håller på med sitt hår och jag kan inte fatta att hon inte sätter upp det när hon tränar. Titta även på henne när hon inte vet om att hon är med i bild hur hon ser ut. Skämten om blondiner bara finns där!  Nu var jag elak.....  

Sen har vi Robban......efter första programmet så hoppades jag att han skulle ta sig i kragen och skärpa till sig (och inte larva sig)och han måste ha hört mina tankar för i fredags så gjorde han bra ifrån sig. Inget larv utan seriöst och visade att han kan gå långt i tävlingen om han fortsätter på denna väg. Nu ska jag erkänna att jag röstade faktiskt på honom eftersom jag tycker att han ska få en chans att visa att han kan vara seriös.

Ska bli kul att se utvecklingen på alla. Men Markoolio och Håkan Dahlby är favoriter i dagsläget.  


Vad tycker ni?

Ovido - Quiz & Flashcards