drakkvinnan

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Suzanne - 15 april 2013 22:22

Åter en dag då jag vaknade jättetidigt. Lite efter sju så var jag ute med hunden. Promenerade ner till badet och kollade om isen hade gått upp vid bryggorna. Invid stranden så fanns det nu lite vatten. Blackie stod där och stirrade och undrade varför det var så blött där. Han är ju så van vid att vi gått ut på isen och han har kunnat springa in i vassen och uträtta sina behov. Ska bli kul att se när han börjar känna på vattnet igen. Här får ni en bild när han skulle jaga en annan hund och han kom nästan helt under vattnet.(förra sommaren). Det svarta lurviga som syns i skummet är Blackie. Hans första simtur!!!  


På vägen hem så tittade jag efter blåsippor och helt plötsligt så lyste det blått utmed slänten! Hittade massor av blåsippeskott. Imorgon när solen kommer så kommer det nog att vara fullt utslagna.


Satt och jobbade på datorn på förmiddagen och hade ingen aning om att det börjat regna förrän jag såg en kommentar på fb om det. Sen har det regnat hos oss hela dagen. En fördel med det är ju att snön smälter. Vår å ner till hamnen är numera en fors!!! Vanligtvis så går den en väg neråt men idag när jag gick ner till hamnen så såg jag att den hade sökt sig ner på 3 håll och massor av trädstammar stod i vattnet.


På eftermiddagen så tog gubben och jag oss tid till att se två avsnitt av Games of thrones (senaste säsongen) efter att vi varit iväg och handlat. Gillar den serien men det är många att hålla reda på och det var ett tag sedan vi såg den, så det tog ett tag innan man greppade handlingen igen.


Imorgon har de lovat att vi ska få sol och då blir det utemiljön som gäller. Hoppas all is har tinat upp så vi har en möjlighet att städa upp efter att båttältet kollapsade här i vintras. ligger plast och liner lite överallt.  Blir nog återvinningsstationen oxå imorgon.


Vi hörs.





Ovido - Quiz & Flashcards