drakkvinnan

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Suzanne - 9 april 2013 23:42

Enl rykten jag hört så är våren på ingång. Ska bli 0 gradigt på nätterna de närmaste dagarna. Inatt var det ju kallt, -10 grader. Men sen kom ju solen. Nu är dunjackan instoppad i förrådet i allafall. Går fortfarande med dubb vid hundpromenad i skogen för där är det fortfarande isgata på stigen.


Häromdagen jobbade jag med båtklubbens bokföring och förberedde för årets säsong. Chattade en del med Visma om vissa frågor som jag hade. Jättebra service hos dem. Jag har under det senaste året lärt mig bokföring över data och det är jättekul. I början satt jag där som ett ? och vår fick krupp när han försökte förklara för mig hur man skulle göra.   Så här såg han ut flera gånger......  .

Bara jag får in hur jag ska göra dataprogrammet så sitter det. Det var likadant på jobbet. Tog tid att lära in men till slut så kunde jag hjälpa andra som behövde stöd ibland. Det ni är väl bra av en kärring över 60?


Idag har jag varit och fixat håret. Inte lika grått längre och lite kortare. Så skönt att få till en förändring så här på vårkanten. Jag har även ett presentkort till fotvård som jag ska använda snart så jag får mjuka fina fötter.  Undra om jag ska beställa tid för fettsugning och ansiktslyft oxå?   


Såg just på facan (fb) att dottern tror att hon såg en grävling eller vildsvin springa över hennes tomt. Hoppas för fasiken att det var en grävling för vildsvin vill vi absolut inte ha här i området. Men i norra delen av området så har de visst oxå sett spår av svinen. Känns inte så kul eftersom man går ut med hunden på kvällarna.

Hoppas den sprang ner på isen och över till andra sidan. Men sån tur har man väl inte?  


Grannens hus är nu ute till försäljning. Kan inte fatta att de begär nästan 800.000 kr för det. Inrökt, kyl och frys funkar inte, undra om köksavloppet är tillbakasatt och det funkar?  Yttersidan av huset och trädgården ska vi inte tala om. Men det står i annonsen renoveringsbehov!!! Ska bli kul att se om någon nappar och vad priset blir i slutändan.

Ovido - Quiz & Flashcards