drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Saknade

Av Suzanne - 21 februari 2013 23:38

Hösten 2012 blev en tid med många sorgliga besked. Under en kort tid så fick jag 3 dödsbud. 3 män som alla fallit under för cancern. Yngre män, varav en var min yngre bror Jörgen som endast var 53 år gammal. Från det han fick beskedet till dess han avled så gick det bara ca 2 månader. I samma veva så avled även en mc vän som blev 47 år gammal. Han hade kämpat mot cancern i över ett år och fått mycket cellgifter. Dessutom fick jag besked att gammal granne avlidit i lungcancer och han var bara 61 år gammal. Han hade klarat sig i ett år ungefär.  Jag har även hjälpt en äldre man (73 år) under en tid och han avled även han i cancer för några veckor sedan.

Att vi alla en dag ska vandra vidare är ju inget nytt. Men att yngre personer försvinner från denna jord känns så fel. För mig så kändes det så fel när min yngre bror gick innan mig som är den äldste i syskonskaran. Han var min halvbror och det kändes så tungt att se hans mamma där i kyrkan och att hon fick begrava sin förstfödda.

Jag har även en gammal arbetskamrat (en ung kvinna) som förlorade sitt barn för ett halvår sedan. Det var en flicka vars hjärta slutade att slå några dagar innan beräknad förlossning. Två dagar efter så föds detta lilla barn fram. Denna unga kvinna som fått gått igenom detta skriver idag öppet i sin blogg om sin sorg och hur livet går vidare. Hon har lärt känna flera kvinnor som gått igenom samma sak och de kallar sig änglamammorna. Bloggen berör mitt inre och jag känner vemod. Alla  dessa personer som avlidit finns ofta i mina tankar och även deras närmaste.

Vila i frid Jörgen, Holtis, Stefan, Bosse och lilla Alva som inte fick vandra på vår jord.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards