drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Hyllningar av olika typer

Av Suzanne - 7 maj 2013 00:15

!   Har tittat på klippet från Friends Arena där publiken  och spelare håller en tyst minut för Ivan Turina. Så otroligt känslosamt när 25000 st verkligen håller tyst och hedrar en spelare. Får ni chansen gå in och titta på på klippet, för det är värt att se. Respekt till supporterna som ordnat detta, det gjorde ni med värdighet.

Det är så tråkigt att en ung man går bort på det sätt som Ivan Turina gjorde. En ung gravid kvinna är nu lämnad ensam med 2 små flickor och Ivan kommer aldrig att få träffa sin son. Världen är orättvis. Har läst mycket i tidningarna om honom och han får bara lovord från alla som intervjuats. För mig kommer då tanken som jag hört sedan barnsben: Han där uppe tar hem de goda först.

Kanske Ivans död för nått gott med sig bland alla klackar och supporters. Han har ju blivit hedrad av klubbar över hela Sverige. Och hans död kom ju bara någon vecka efter när supportrar hotat ledare som sedan avgick. Tål att tänka på?


Nu lämnar vi fotbollstragedin och talar om nått annat. Vi har firat ett barnbarn som fyllde 17 år (som jag tidigare berättat). Det var i lördags. Han hade klippt sig i en jättesnygg frisyr (som i allafall jag gillade). Det som är kul med han och hans bror (som är i Kina) är att de kan dyka upp med otroligt konstiga frisyrer, men de passar för det mesta verkligen bra i dem.

På kalaset så var bara närmaste familjen och min dotter hade frångått sina vanliga vanor att bjuda på hembakat. Nu var det Icas sortiment som bjöds på. Trodde att hon bakat tårtan själv men även tårtbottnarna kom från Ica.  Men fyllningen var jättegod och glassbomberna var helt ok.


Blomsterprakten ute just nu består av blåsippa, vitsippa, gullviva och även liljekonvaljbladen har börjat visa sig. Är det inte ovanligt att alla dessa blomster kommer samtidigt?  Men våren var ju sen och blommorna har väl legat där och väntat på att solen ska värma upp marken antar jag.

Nu kanske man snart får lust att inhandla plantorna till trädgården oxå. Än så länge så har jag inte känt av den lusten men om solen fortsätter skina som den gjort senaste dagarna så blir det nog snart ett besök hos trädgårdsmästaren.


Nä nu är det dags att krypa till kojs. Vaknade redan kl 4 imorse och nu är kl snart halv 1. Blev en lång dag. God natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards