drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Tiden går fort.

Av Suzanne - 6 augusti 2013 09:22

Tiden har bara runnit iväg och jag har inte hunnit vara här inne och skriva några inlägg.  Men här kommer en kort resume vad jag gjort.


Tog en roadtrip upp till brorsan och svägerskan i Rättvik. Visade sig att det var Classic Cars Week däruppe och fullt av bilar och folk. Toppenväder förutom en natt när det regnade. Vi var nere ett par gånger och tittade på bilarna och gick runt bland stånden. Köpte ingenting men var så nära att köpa en Rockabillyklänning. Vill ha!!!! Det finns såååå många fina 50-tals liknande klänningar nu att få tag i och flera av dem gillar jag jättemycket. Kommer att bli ett inköp i snar framtid!!! Kanske denna  


Lite bilder från Rättvik.

 

En underbar damm full med fisk i trädgården i Västberg.


 

Motortävling Hill climbing i slalombacken i Rättvik. Utsikten över Siljan måste vara en av Sveriges finaste utsikter!


 

Nån som är sugen på att spela trummor. Brorsan säljer sitt trumset!


Vi har även haft besök av dotter i helgen och nu äldsta barnbarnet (vår Kinaresenär). Jättekul att de kommer och hälsar på och stannar ett par dagar. Det trista är att de är dåliga av olika anledningar. Dottern har fått nån virus nere i Thailand och får yrselanfall och har även varit tvungen att besöka sjukhus härhemma. Barnbarnet fick allergianfall. Nyser och har sig så vår hund får fnatt. Vet inte om det beror på våra djur, men han säger själv att det har varit på gång ett par dagar innan han kom hit. Medicin intages nu så får vi se om det hjälper.


Inte nog med att de blivit dåliga. Svärsonen har fått besöka lasarettet två gånger inom några dagar. Först skär han sig i fingret och måste besöka sjukan och får då en stelkrampspruta som igår ger en allergichock. Han var riktigt ynklig när han kom hem i natt efter nästa sjukhusbesök. Stackarn!!! 


Maken var oxå dålig igår. Han har ju sina hjärtproblem och igår var ingen bra dag efter vi åkt runt och handlat lite grejor. Han får jättemycket halsbränna nu för tiden och troligtvis beror det på hans hjärtmediciner enligt läkaren. Inte roligt! Lite bättre idag.


Nu på morgonen har min son med familj kommit hem från Thailand och nu kom jag på att jag skrev nån stans att det är skönt att alla familjemedlemmar finns i Sverige. Glömde bort att det fortfarande är ett barnbarn som är på semester i Frankrike! Vi är en stor familj och jag börjar bli glömsk märker jag.


Ha en bra dag därute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards