drakkvinnan

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Suzanne - 13 augusti 2013 21:59

Idag såg jag en dokumentär på Svt Play som gick i söndags tror jag. Prostitution bakom slöjan hette programmet och ni bör se den. Handlade om 2 kvinnor i dagens Iran. Jag fick tips från en tidigare arbetskamrat på fb   och jag är glad att jag såg den. Blev verkligen berörd av deras öden och fick även lära mig lite om hur livet kan se ut därborta. Känner både sorg och ilska. Ilska över att religion kan få styra över människors liv och att man använder religionen till att förtrycka människor och allra helst kvinnorna. Och detta sker i massor av länder. Hur ska man få stopp på det och hur ska man göra för att det inte ska sprida sig?


Från ilska till glädje pga Allsång på Skansen. Fick upp ögonen för en ny sångare (för mig) Kim Cesarion!  Kommer att lyssna mer på honom framöver. Jag gillar musik och har genom vissa TV program fått upp ögonen (eller kanske rättare sagt öppnat öronen ) för flera yngre musiker som jag gillar jättemycket. Programmet Så mycket bättre har gett många glädjestunder av musikupplevelser! Det var ett tag sedan som håret på armarna reste sig när någon sjöng men det har faktiskt hänt ett par gånger i mitt liv. Underbar känsla. Ni kanske själva har varit med om det?

Ibland kan musik lägga sig som bomull över ett dåligt humör och ge lättnad.


Var inne och tittade på hur många besökare jag haft idag och blev glatt överraskad. 55 st som tittat in på en pensionärs blogg. Rekord hittills och det kändes kul.


Om ni tittar på dokumentären så hör av er och berätta vad ni tyckte. 





Av Suzanne - 13 augusti 2013 05:53

Vaknade tidigt och såg räven spatsera över tomten. Få se om han använt vår tomt som toalett igen? Vi har mycket tjuvaktiga rävar här omkring. Hittills har vi klarat oss men inte grannarna. Satt och kollade in instagram och såg till min förskräckelse att Josefa avlidit. Jag talade med henne i början av juni och hon berättade att hon fått tillbaka sin cancer och skulle börja behandling. Hon hade somnat in den 1 juli tror jag. Vila i frid. Josefa var svägerska till min bror som gick bort förra året i cancer. Tänker nu på Pella (min brors fru) som inom ett år förlorat både man och syster i cancer. Det är tufft. Jag säger som de andra Fuck Cancer!

Ovido - Quiz & Flashcards