drakkvinnan

Direktlänk till inlägg 4 juli 2013

Barnbarnsbesök

Av Suzanne - 4 juli 2013 23:02

Nu har grabbarna Walker åkt hem efter att ha varit här några dagar. Det är så kul att de själva ber att få komma hit och vara med sina farföräldrar. Vi gör inte mycket men de verkar tycka det är ok ändå. De får ju även sällskap av kusinerna som bor bara några hundra meter bort. Jag försöker få alla kusinerna att träffas lite då och då även fast de inte bor nära. De kan oxå umgås över åldersgränser vilket är jättekul. Själv får jag lite hjälp med hundpassning och nu idag även lite vedstapling. Det finns en hög kvar som ska göras av ett annat barnbarn som behöver fickpengar till Frankrikeresa.


Semestertider är det ju just nu. Själv sitter jag kvar här hemma och inget är bestämt vad vi ska göra. Blir väl som förra året att vi inte kommer iväg nån stans. Tiden rinner ju bara på och sen är ju sommaren slut.

Däremot så talade jag med en dotter igår över skype, som finns borta i Thailand på semester. Verkar jättefint och skönt där de är. Googlade lite på öarna där de är och ska. Det är ju oxå ett sätt att lära sig något om ställen här i världen. Gjorde likadant när barnbarnet var i Kina.


Barnbarnen som varit här ska oxå åka till Thailand framöver och då möte upp familjen som är där. Alla mina barnbarn är beresta. Det är ju inget man kan säga om mig då. Lite trist egentligen att man inte kommit iväg och sett världen. Det är först nu på äldre dagar som jag börjar känna längtan till att fara och flyga. Men pensionen räcker inte riktigt till att göra det just nu, då en stor kvarskatt snart ramlar in. Men det går ju fler tåg framöver.  Man ska ju inte gråta över spilld mjölk sägs det utan försöka se positivt på tillvaron. Jag försöker kan jag lova men får mina svackor titt som tätt.  Jag är nog inte gjord för att bara gå hemma och inte göra mycket. Får fortsätta fundera på vad jag ska göra istället,  för att få livet lite mer kul och stimulerande framöver.

Har ni några ideer?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 25 april 2014 22:42

Äntligen så mår jag mycket bättre.   Det märks säger min man, för jag är så på hugget igen. Ibland är det skönare när du är sjuk säger han oxå. Gullig gubbe! Sån tur att vi kan skämta om saker och ting. (för det var väl skämt?).   Jag kom att tän...

Av Suzanne - 23 april 2014 05:09


  Såhär har min natt varit. Näsan som runnit, tungt huvud och ingen sömn. Har vandrat mellan säng och soffa för att försöka få lite sömn, men lönlöst. Har nu gett upp och satt mig här vid datorn för att göra ett inlägg. Hatar att vara förkyld och in...

Av Suzanne - 18 februari 2014 11:39

Åh, äntligen så har solen hittat hit igen! Så skönt att se en blå himmel igen. Vi behöver detta nu efter att ha haft så grått en längre tid. Undra om vi får en jättetidig vår eller om det blir ett bakslag med massor av snö igen? Vädret har ju varit...

Av Suzanne - 9 februari 2014 02:42

Klockan är 02:02 och jag är fortfarande vaken. Men inget inbokat idag så det kanske inte gör så mycket om man går på tongång senare idag? Har i två dagar firat födelsedagar. Först gubben och sedan näst yngsta barnbarnet. Ätit alldeles för mycket. ...

Av Suzanne - 4 februari 2014 21:09


Idag firar jag och min man 47 år som gifta. Jag kollade upp vad det kallas och det är alltså kvicksilverbröllopsdag. Kan det bero på att man är snabb som kvicksilver eller giftig som det,  när man varit gift så länge? Vi brukar inte göra så stort v...

Ovido - Quiz & Flashcards