drakkvinnan

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Suzanne - 22 juli 2013 18:32

 Nu är det inte många dagar kvar tills barnbarnet är åter i Sverige.   Nu räknar jag nästan timmarna! På torsdag morgon kl 7 så står jag på Arlanda för att ta emot honom. Undrar om jag kommer att kunna hålla mig från att börja gråta av lycka att se honom igen? Är egentligen inte den typen som gråter av lycka utan brukar då mest se jäkla fånig ut med ett leende på läpparna och gråt i kroppen. Men den som väntar får se.       . Det bubblar inom mig när jag tänker på det. Med honom kommer ju hans närmsta familj som har fått träffa honom redan borta i Thailand och umgåtts med honom i 1 månad redan. Lyckostar!


Mina barnbarn tycker att jag frågar ut dem så mycket när vi träffas, men det måste man ju göra annars får man ju inte veta nått. De skämtar om (är det ett skämt??) att jag brukar ha ett A4 ark fullt med frågor. NU har jag faktiskt ett helt kollegieblock med frågor och undringar om barnbarnets tid i Kina!!! Skulle inte ni oxå ha det?


Vad händer annars här? Inget speciellt egentligen. Funderar på om vi skulle åka bort nått i sommar men dagarna rinner bara på och helt plötsligt är det höst igen och vi har inte kommit iväg. Blev ju så förra sommaren! Jag har tittat på en resa till Gotland i augusti och om vi får hundvakt ett par dag så vill jag nog åka dit. Vi har ju aldrig varit där och jag har länge velat åka dit. Vänner i Hudiks och bror i Rättvik väntar säkert oxå på att vi ska komma dit. Få se hur det blir med det. Vill gärna men som sagt  tiden rinner bara på och andra saker dyker upp och hindrar att vi åker.


De senaste dagarna har jag tittat på en hel del film. Var länge sedan jag gjorde det. Jag har tittat på flera Johan Falks filmer som jag inte sett tidigare och ska nu se den sista av dem. Hörde att det ska spelas in 6 nya filmer framöver. Funderar sedan på att se Wallanderfilmerna oxå.


Ok ha en bra kväll. Jag stänger in mig med filmen!


Ovido - Quiz & Flashcards