drakkvinnan

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Suzanne - 21 december 2013 23:12

Äntligen är här julstädat och hemmet lyser av ljus från gran och fönsterbelysningar. Tomtar sitter både här och där och skinkan är griljerat och avsmakad! Nu har jag äntligen känsla av julstämning. Nu är det bara att försöka njuta av de sista dagarna fram till julafton och juldagen och ta djupa avkopplande andetag innan den stora julmiddagen på juldagen. DÅ blir det mycket att göra från tidig morgonstund och jag kommer säkert vara slut i både kropp och knopp när kvällen kommer.


Såg ni vad mörkt det var i morse? Tog ju världens tid innan horistonten började ljusna. Men det är väl idag som är årets mörkaste dygn,  eller hur? Längtar ni efter snön? Det gör inte jag. Jag är sååå bekväm med att det inte är halt därute och att det är varmt. Står gärna över snön i år. Men tyvärr så kommer den väl nu i januari. Läste någonstans att engelska metrologerna varnar för en vargavinter ( i alla fall i England och de är ju inte vana som vi är). Men sedan brukar ju deras väder vandra vidare åt vårt håll. Så det kanske är lika bra att ställa in sig på vinter from januari och har vi tur så så har den slutat i maj!


Nu önskar jag er en god jul och hopppas ni alla därute får vad ni vill ha från Tomten.

Ovido - Quiz & Flashcards