drakkvinnan

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Suzanne - 2 oktober 2013 12:02

Ja nu märker man ju att vintern är på väg. Idag hade vi under 0 grader här hemma och även inomhus hade vi 17,7 gr igår. Nu var det dags att sätta på värmepumpen. Hittills har vi eldat för att hålla huset någotlunda varmt vid fuktigt väder. Nu kommer även funderingen på om och när vi ska sätta på vinterdäcken. Blir nog i snar framtid eftersom man vet ju aldrig när halkan slår till härute. Bättre att vara förberedd och vår vän som hjälper oss brukar få mycket att göra när halkan slår till.


Det är inte lätt att skrota en fyrhjuling hos Transportstyrelsen. Jag hade skickat med ett brev som berättade varför jag skulle göra det men det visar sig att det har försvunnit enl handläggare där. Nytt brev skickas in nu och vi får se om de godtar detta. I annat fall får den väl stå kvar i deras register även fast den inte finns.


Igår när jag stod och diskade så kom jag på att jag knappt inte hade talat med någon annan människa än gubben min.  Varit ute med hunden ett par gånger men inte sett nån att tala med. Bara hälsat snabbt på granne och svärson när jag gått förbi. Kändes lite ensamt när jag kom på det. Förr talade man ju med massor av människor på en dag genom arbetet, men nuförtiden så blir det mycket sällan man träffar folk. Telefonen används inte heller på samma sätt som förr. Tur att facebook finns för där håller man i alla fall kontakt och det gör att det inte blir lika långtråkigt att bo ute i skogen.


Dags att ta in en skällande hund som antagligen har ätit upp sitt märgben och tycker att matte ska hålla honom sällskap.


Ha en bra dag i solskenet.

Ovido - Quiz & Flashcards